Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Akademik Bilgi Sistemi V2

atozcelik adu.edu.tr

Dr. Öğr. Üyesi
Arzu Tanış Özçelik

Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü
Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı

CV (PDF)


2023 Sustainable Consumption Behaviors of Elementary School Parents and Their Encouragements for Their Children
Hacettepe University Journal of Education

2022 A Biology Teacher’s Notions and Instruction of Nature of Science
Osmangazi Journal of Educational Research

2021 Examining the Views of Preservice Teachers about Online Science Education during the Covid-19 Lockdown: Expectations, Opportunities, Threats, Motivations, and Beliefs
Journal of Turkish Science Education

2021 SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI FEN ÖĞRETİMİNDE BİLİM DEFTERİ KULLANIMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

2021 Informal Science Educators: Understanding Their Goals for Preschool-Aged Audiences
Research in Science Education
Julia D Plummer ARZU TANIŞ ÖZÇELİK
2021 Informal science educators engaging preschool-age audiences in science practices
International Journal of Science Education, Part B

2019 Mapping the increasing sophistication of students’ understandings of plate tectonics: A learning progressions approach
Journal of Geoscience Education
Scott McDonald Kathryn Bateman Helen Gall ARZU TANIŞ ÖZÇELİK Aubree Webb tanya Furman
2018 Getting Beneath the Surface:Modelling the Mechanism of Plate Tectonics
Science Scope
Kathryn M Bateman Scott McDonald Helen Gall ARZU TANIŞ ÖZÇELİK Aubree Webb tanya Furman
2017 Preservice Science Teachers’ Uses of Inscriptions in Science Teaching
Journal of Science Teacher Education
ARZU TANIŞ ÖZÇELİK Scott McDonald
2015 Preservice Teachers Developing Coherent Inquiry Investigations in Elementary Astronomy
Science Education
Julia D Plummer ARZU TANIŞ ÖZÇELİK
Uluslararası Özet bildiri
Opinions of Fourth Grade Students on Teaching Socioscientific Issues / International Congress on Excellence in Education (IEXCEL)

Ulusal Özet bildiri
21.05.2021 Sınıf Öğretmeni Adaylarının Doğa Keşfi Deneyimleri / 14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ 19-21 MAYIS 2021

Uluslararası Özet bildiri
27.11.2019 FEN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM / 2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ

Uluslararası Özet bildiri
24.10.2018 A BIOLOGY TEACHER’S NOTIONS OF NATURE OF SCIENCE / II. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ

Uluslararası Özet bildiri
24.10.2018 SINIF ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİM DEFTERİ KULLANIMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ / II. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI?VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ?

Ulusal Özet bildiri
01.12.2018 Öğretmen Adaylarının Açıklamalarının Doğası / 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK)

2022 İlkokulda Uygulamalı Fen Öğretimi , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Fen Öğretiminde Söylem
TANIŞ ÖZÇELİK ARZU
Nobel Akademik Yayıncılık,Sadi, Özlem Harman, Gonca.
978-625-427-154-0
2021 Science Education during the COVID-19 Pandemic: Tales from the Front Lines , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Adaptation to online science teaching: Experiences of Turkish middle school science teachers.
AVŞAR ERÜMİT BANU, YÜKSEL TUĞBA, TANIŞ ÖZÇELİK ARZU, TEKBIYIK AHMET
The International Society for Technology, Education and Science (ISTES),Akerson,Valarie L. , Carter, Ingrid S.
978-1-952092-21-3 Erişim Linki
2021 Science Education during the COVID-19 Pandemic: Tales from the Front Lines , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Adaptation to Online Science Teaching: Experiences of Turkish Middle School Science Teachers
AVŞAR ERÜMİT BANU, YÜKSEL TUĞBA, TANIŞ ÖZÇELİK ARZU, TEKBIYIK AHMET
ISTES Organization Monument, CO, USA,Dr. Valarie L. Akerson, Dr. Ingrid S. Carter
978-1-952092-21-3 Erişim Linki
2019 Theory and methods in sociocultural research in science and engineering education , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Discourse of professional pedagogical vision in teacher education
TANIŞ ÖZÇELİK ARZU,McDonald Scott
Routledge,Kelly, Gregory Green, Judith
9780815351924