Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Akademik Bilgi Sistemi V2

Prof.Dr.
Atila Yüksel

Turizm Fakültesi
Yiyecek Ve İçecek İşletmeciliği Bölümü
Yiyecek İçecek İşletmeciliği Anabilim Dalı


1988-1992 Lisans Dokuz Eylül Üniversitesi Aydın Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Yüksekokulu Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Pr.
1996-1997 Yüksek Lisans University Of Wales, Cardiff Tourism Management
1997-2000 Doktora Sheffield Hallam University Leisure And Food Management
İngilizce 2002 Güz ÜDS 97
1994-2015 PROFESÖR Adnan Menderes Üniversitesi Adnan Menderes Üniversitesi Didim Meslek Yüksekokulu İktisadi Ve İdari Programlar Bölümü
2009- PROFESÖR Adnan Menderes Üniversitesi Adnan Menderes Üniversitesi Turizm Fakültesi Yiyecek Ve İçecek İşletmeciliği Bölümü Yiyecek İçecek İşletmeciliği Anabilim Dalı
2005-2015 MYO/Yüksekokul Müdürü Adnan Menderes Üniversitesi

2012- Bölüm Başkanı Adnan Menderes Üniversitesi

2015- Dekan vekili Adnan Menderes Üniversitesi

2007
Tamamlandı
TezMerkezi
Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans -  Ozan E.
Çevresel Etkenler ve Duygusal İmaj:Turistlerin Alışverişte Yakınlaşma/Uzaklaşma Davranışlarına etkileri
2008
Tamamlandı
TezMerkezi
Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Doktora -  Elvan K.
Müşteri bağlılığının nedenleri ve sonuçları: Aktif seyahatçiler örneği
2010
Tamamlandı
TezMerkezi
Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm Ana Bilim Dalı
Doktora -  Yasin B.
Turizm pazarlamasında görsel ve yazılı tanıtım materyali içeriğinin satın alma niyetine etkileri: Eksik bilgiye dayalı çıkarım yaklaşımı
2011
Tamamlandı
TezMerkezi
Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Doktora -  Uğur K.
Şikayet yönetimi: Müşteri işgören etkileşiminde sözsüz iletişim
2011
Tamamlandı
TezMerkezi
Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans -  Reyhan A.
Elektronik satın almada web sitesi özelliklerinin bilişsel çelişki üzerine etkisi
2012
Tamamlandı
TezMerkezi
Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Doktora -  Burak M.
Alan algısının turistlerin yemek deneyimi memnuniyetine etkileri
2014
Tamamlandı
TezMerkezi
Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Doktora -  Akan Y.
Yeni medya kullanımındaki akış deneyiminin risk algısı ve online turistik satın alma niyetine etkisi
2015
Tamamlandı
TezMerkezi
Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans -  Duygu Ş.
Restoranlarda deneyimsel pazarlama müşteri memnuniyeti üzerinde gıda hizmet endüstrilerinin etkisi
2016
Tamamlandı
TezMerkezi
Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Doktora -  Ceren İ.
Duyusal metaforik tanıtımın ön deneyim, reklam tutumu ve satın alma niyetine etkisi: Akış deneyimi yaklaşımı
2019
Tamamlandı
TezMerkezi
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans -  Oğuz Han H.
Yiyecek içecek işletmelerinde uyku yoksunluğunun çalışanların iş memnuniyetine ve işe bağlılığına etkisi
2024
Devam Ediyor
TezMerkezi
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans -  Canan A.
BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN ÖZNESİ ve NESNESİ OLARAK ARAŞTIRMA EYLEMİ: METAFORİK BİR BAKIŞ
2024
Tamamlandı
TezMerkezi
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans -  Canan A.
Bilimsel araştırmaların öznesi ve nesnesi olarak araştırma eylemi: Metaforik bir bakış
2024
Tamamlandı
TezMerkezi
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans -  Yunus K.
Sosyal fizik kaygısının hedonik, liminoid, organik ve sezgisel yeme tutumlarıyla ilişkisi
2024
Tamamlandı
TezMerkezi
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Yüksek Lisans -  Selçuk Ç.
TEORİ-PRATİK BOŞLUĞU VE KADIN ÇALIŞANLARIN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR: SİSTEMATİK VE NİTEL BİR İNCELEME
2014-2015-Lisans Research methods
2015-2016-Yüksek Lisans Dünya mutfakları
2015-2016-Yüksek Lisans Blog hazırlama ve Reklamcılık
2015-2016-Lisans TÜKETİCİ davranışları
2015-2016-Lisans Çevresel Psikoloji
2015-2016-Lisans Pazarlama
2015-2016-Lisans Kritik Düşünme
2015-2016-Lisans SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2018-2019-Önlisans Travel Blogging
2018-2019-Önlisans Talent Management
2019-2020-Lisans Pazarlama Yönetimi
2019-2020-Lisans Kritik Düşünme
2019-2020-Lisans Yiyecek İçecek Yönetimi
2020-2021-Lisans Destinasyon ve Marka
2020-2021-Yüksek Lisans Yiyecek İçecek Sektöründe pazarlama stratejileri
2020-2021-Yüksek Lisans Yiyecekİçecek pazarlaması
2020-2021-Yüksek Lisans Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2020-2021-Lisans Müşteri ilişkileri yönetimi
2020-2021-Lisans duyusal pazarlama
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı Turizm Turizm Pazarlaması Turizm Planlaması Otel İşletmeciliği
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Klasik İnsan-Kuantum İnsan-4: Yeni Materyalizm ve Gerçeklik,1,2023
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Klasik İnsan-Kuantum İnsan-3: Gerçeklik Tüneli,1,2023
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Daha İyi Bilim için Daha Çok Edebiyat,1,2022
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Klasik İnsan/Kuantum İnsan: Süreklilik-Süreksizlik, Belirlenimsellik- Belirlenemezlik, Kesinlik-Kesinsizlik, Zorunluluk-Olumsallık -1,6,2022
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Klasik İnsan/Kuantum İnsan- 2: Materyalizm-İdealizm, Atomizm-Holizm, Nedensellik-Eşzamanlılık, Rasyonellik - İrrasyonellik, Beden-Zihin, Bağımsızlık- Bağlantısallık,12,2022
Hakemli , Noja Gratiela, Cristea Mirela, YÜKSEL ATİLA , Brexit Spillovers through International Trade and Foreign Investment: Empirical Evidence from EU-27 and the UK,6,2021
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Bilincin Akademik Gelişiminde Seyr-ü Süluk: Yakaza - Uyanış - Özgürlük,1,2021
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Metamorfoz: Akademide Üç Kere Doğmak,6,2021
Hakemli , Gratiela Noja, Mirella Christie, YÜKSEL ATİLA , Brexit Spillovers through International Trade and Foreign Investment?,1,2020
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Naming the Game of Plutocracy in Tourism and in its Research: A Critique,1,2020
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Pozitivist-Ampirik Araştırmalarda İnsan: Yanıltmacanın Dünü, Bugünü ve Yarını - 2,1,2020
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Pozitivist-Ampirik Araştırmalarda İnsan: Yanıltmacanın Dünü, Bugünü ve Yarını - 1,1,2020
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Turizm araştırmalarında yanılsamalar,5,2019
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Gastronomi ne değildir?,1,2019
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , gerçek gastronomi ne değildir,12,2018
Hakemli , Noja Gratiela,Cristea Mirela,YÜKSEL ATİLA,Panzaru ciprian,Dracea Mihaela , Migrants role in enhancing the economic development ofhost countries. empirical evidence from europe,,2018
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Doğru bilinen yanlışlar serisi 3: Ortalama ve normal dağılım rehaveti,12,2018
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Doğru Bilinen yanlışlar serisi 2: Hipotez test etmek ve doğrulamak,6,2018
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Kimin için yazmak,1,2018
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,ÇULHA OSMAN , An Assessment of the Acceptance of Government-IssuedTourism Strategies: A Case of Tourism Students,1,2018
Hakemli , ARSLAN AYAZLAR REYHAN,YÜKSEL ATİLA , Flow experience in paragliding: Effects on experience and life satisfaction,12,2018
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,ÇULHA OSMAN , An Assessment of the Acceptance of Government-Issued Tourism Strategies: A Case of Tourism Students,4,2017
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , A critique of response bias in the tourism, travel and hospitality research,4,2017
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,KAYACAN MUSTAFA,YILMAZ ALİ İZZET , Appeals in destination promotion: A comparison between tour operators’ e-catalogues and the official website of Turkish NTO,8,2014
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YANIK AKAN , Nullius in Verba: Hakikati Bul,10,2017
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,TUFAN EKREM , An Analysis of “Publication Bias” in the Travel, Tourism and Hospitality Research,10,2017
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Uyku Biyolojik Ritim ve Kimya Tüketicilerin Bilişsel ve Duygusal Fonksiyonları Üzerine Etkileri,1,2016
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Tatil Sağlık ve İş Performansı Travma ya da Tedavi,4,2016
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,Kılınç, Uğur,YÜKSEL FİSUN , Türk ve Hollandalı Otel Müşterilerinin Şikayet Davranışları Farklar ve Benzerlikler,,2016
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN , Ministers statements a policy implementation instrument for sustainable tourism J,,2012
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Measurement and Management issues in costomer satisfaction research critique and research agenda part 2,,2016
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Market segmentation based on tourists dining preferences,,2016
Hakemli , YÜKSEL FİSUN,YÜKSEL ATİLA , Perceived risks A comparison between daily trips bought from local travel agencies whilst on vacation,,2016
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Managing customer satisfaction and retention A case of tourist destinations Turkey,1,2001
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , The expectancy disconfirmation paradigm a critique,1,2003
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,mike rimmington , Customer satisfaction measurement,,1999
Hakemli , YÜKSEL FİSUN,Bramwell Bill,YÜKSEL ATİLA , Stakeholder interviews and tourism planning at Pamukkale Turkey,,2012
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Measurement of tourist satisfaction with restaurant services A segment based approach,1,2003
Hakemli , BİLİM YASİN,YÜKSEL ATİLA , Turistlerin Bilgi İhityaç Yönleri ve Reklam Çekiciliklerine Verdikleri Tepkilerin Davranışsal Niyete Etkisi Rasyonel ve Duygusal Yaklaşımların İncelenmesi,9,2015
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Su ve sürdürülebilirlik,5,2014
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Bilimsel Yayınların Bulguları Şüpheden Uzak mı,1,2015
Hakemli , BİLİM YASİN,YÜKSEL ATİLA , Turistlerin Bilgi İhtiyaç Yönleri ve Reklam Çekiciliklerine Verdikleri Tepkilerin Davranışsal Niyete Etkisi Rasyonel ve Duygusal Yaklaşımların İncelenmesi,12,2015
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,BİLİM YASİN,YÜKSEL FİSUN , Customers assessment of destination advertisement with incomplete information Interactions among inferences attitudes and purchase intentions,,2014
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,mustafa kayacan,ali izzet yılmaz , Appeals in Destination Promotion A comparison between Tour Operators e catalogues and the official website of Turkish NTO J 12 1 55 69,,2014
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Postcards as affective image makers An idle agent in destination marketing,6,2007
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Shopping risk perceptions Effects on tourists emotions satisfaction and expressed loyalty intentions,6,2007
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Tourist shopping habitat Effects on emotions shopping value and behaviours,2,2007
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Centralized and decentralized tourism governance in Turkey,10,2005
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Perceived Clientelism Effects On Residents Evaluation of Municipal Services and Their Intentions for Participation in Tourism Development Projects,3,2008
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Shopping experience evaluation a case of domestic and international visitors,12,2004
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Managing relations in a learning model for bringing destinations in need of assistance into contact with good practice,10,2005
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Writing publishable papers,8,2003
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,BİLİM YASİN,YÜKSEL FİSUN , Destination attachment Effects on customer satisfaction and cognitive affective and conative loyalty,4,2010
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN , Ministers statements a policy implementation instrument for sustainable tourism,5,2012
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Cross national analysis of hotel customers attitudes toward complaining and their complaining behaviours,2,2006
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,BİLİM YASİN,YÜKSEL FİSUN , Customers assessment of destination advertisement with incomplete information Interactions among inferences attitudes and purchase intentions,,2014
Hakemli , ARSLAN AYAZLAR REYHAN,YÜKSEL ATİLA , Web Sitesi Kalitesi Risk ve Güven Bilişsel Çelişki ve Tüketim Sonrası Davranışlar Üzerine Etkileri,1,2012
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN , Ministers’ Statements: A Policy Implementation Instrument for Sustainable Tourism?,5,2012
Ulusal , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,22. ulusal turizm kongresi,01.12.2022 Erişim Linki
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA, Noja Gratiela, Cristea Mirela,Restarting tourism, travel and hospitality: The day after,23.05.2021 Erişim Linki
Uluslararası , Tam metin bildiri , Noja Gratiela,Cristea Mirela,YÜKSEL ATİLA,Current economic trends in emerging and developing countries conference, TIMDED 2019,29.12.2019
Uluslararası , Tam metin bildiri , Noja Gratiela,Cristea Mirela,YÜKSEL ATİLA,3 International Applied social sciences,29.12.2019
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,4. ınternational congress city tourism,29.12.2019
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,-digit 19 International congress on digital tourism,
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,Noja Gratiela,Cristea Mirela,I-digit 19,29.12.2019
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,C-iasos 2019 3. International applied social sciences,30.12.2019
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,TUFAN EKREM,Conferinta Ştiintifica Internationala”Competitivitate şi Inovare în Economia Cunoşaterii”,25.12.2019 Erişim Linki
Uluslararası , Tam metin bildiri , TUFAN EKREM,YÜKSEL ATİLA,Eriş Funda,Taştan Aydan,Knowledge Based Sustainable Economic Development Symposium (ERAZ 2018),06.11.2018 Erişim Linki
Uluslararası , Özet bildiri , YÜKSEL ATİLA,Noja Gratiela,Cristea Mirela,ICONec Conference,30.11.2017
Uluslararası , Özet bildiri , YÜKSEL ATİLA,aydemir ay,cansel aril,EKİZ HAKTAN ERDOĞAN,advances in hospitality and tourism marketing,30.07.2017
Uluslararası , Tam metin bildiri , TUFAN EKREM,YÜKSEL ATİLA,Mermerci Begüm Bahar,3rdInternational Scientific Conference: Knowledge Based Sustainable Economic Development, ERAZ,13.06.2017 Erişim Linki
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,8th iCONec Conference,29.10.2016 Erişim Linki
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,5th ınternational Msphere conference,29.10.2016 Erişim Linki
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,International conference on tourism dynamics and trends,09.05.2016
Uluslararası , Özet bildiri , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,Changing Asian Consumption Patterns and Emerging Dilemmas: A New Research Agenda for the Next Practice in Tourism and Hospitality, Guangzhou, China.,02.12.2013
Uluslararası , Davetli konuşmacı , YÜKSEL ATİLA,Heritage Tourism and Hospitality Conference, Pre-Conference Event speech,
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,Changing Asian Consumption Patterns and Emerging Dilemmas,31.12.2013
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Yeni perspektifler , Bilimsel Kitap , Tümü,,YÜKSEL ATİLA, GEGEZ AHMET ERCAN, KOÇ ERDOĞAN, SIĞRI ÜNSAL, ALTUNIŞIK REMZİ,,2022,978 975 02 8063 4
Turizm ve Kültürel Miras eğitimi , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Lisans düzeyinde turizm eğitimi: Görkemli sefalet,YÜKSEL ATİLA,Hakan Sezerel,2021,978-625-7333-43-6
Contemporary Issues in Social Science (Contemporary Studies in Economic and Financial Analysis, , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),"How Are Immigrants Advancing on the European Labor Market? The Case of Spain",,Noja Gratiela, Cristea Mirela, YÜKSEL ATİLA,Grima, S., Özen, E. and Boz, H.,2021,978-1-80043-931-3
Turizm Güvenliği , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Turizm Endüstrisinde Güvenliğin Psikolojisi ve Terörizm Bağlamında Proaktif Güvenlik Anlayışının Önemi,YANIK AKAN, YÜKSEL ATİLA,Dündar Yusuf; Bahar, Ozan,2020,978-625-7045-49-0
TURİZM GÜVENLİĞİ , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Turizm Endüstrisinde Güvenliğin Psikolojisi ve Terörizm Bağlamında Proaktif Güvenlik Anlayışının Önemi,YANIK AKAN,YÜKSEL ATİLA,Yusuf Dündar, Ozan Bahar,2020,978-625-7045-49-0
Shaping Humanistic Perspective for the Tourism , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),The Truths about Conventional Tourism and its Scientism: A Humanistic Critique.,YÜKSEL ATİLA,Lucia M. D. Pettiano, D. (Eds),2020,111
Emotional Intelligence in tourism and hospitality , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Mystery of spiritual intelligence: predictions, prophecies and possibilities,YÜKSEL ATİLA,Erdogan Koc,2019,978 1 78639 831 4
Androgoji ve İş Dünyası: Yetişkinler Eğitimde , Bilimsel Kitap , Tümü,,YÜKSEL ATİLA,,2019,978-605-254-080-0
Aykırı: Bilimsel Araştırmalarda Yanılsamalar , Bilimsel Kitap , Tümü,,YÜKSEL ATİLA,,2018,978-605-254-008-04
Creating Experience Value in Tourism , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Co-creation of Value and Social Media: How?,YÜKSEL ATİLA,YANIK AKAN,Prebensen Nina K., Chen Joseph S., Uysal Muzaffer,2018,978-1-78064-348-9
Developments in Social Sciences , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Experience- Based Tourism Marketing Approaches,İŞÇİ CEREN,YÜKSEL ATİLA,Efe, R., Penkova, R., Wendt, J.A., Saparov, K.T., Berdenov, J.G.,,2017,978-954-07-4343-1
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Bilimsel Kitap , Tümü,,YÜKSEL ATİLA,YANIK AKAN,ARSLAN AYAZLAR REYHAN,,2015,978-975-02-3391-3
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Kavramlar Analizler Araştırmalar , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Araştırmada Soru sormak ve yanıt almak : Yanıtlama Psikolojisi,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,Atila Yüksel, Akan Yanık, Reyhan Ayazlar,2015,
Trust Tourism Development and Planning , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Centrally formulated tourism development plans: evaluations, attitudes, and behaviors of excluded community members,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,GÜZEL BERRİN,İŞÇİ CEREN,Nunkoo, Robin; Smith, Stephen L. J. ,2015,
Bilimsel araştırma yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Araştırma: Neden?,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,Yüksel, A., Yanık, A. Ayazlar, R.,2015,
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Araştırmada soru sormak ve yanıt almak üzere: Yanıtlama Psikolojisi,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,Yüksel, A., Yanık, A. Ayazlar, R.,2015,
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Bilimsel Dergilerde Değerlendirme: Hakemler neden görev alır?,YÜKSEL ATİLA,Aydın Rabia,Yüksel, A., Yanık, A., Ayazlar, R.,2015,
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Belirsizliğin Bilimi Turizm,YÜKSEL ATİLA,Yüksel, A., Yanık, A., Ayazlar, R.,2015,
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Bilim, öznenin nesnesyle ilişkisi,YÜKSEL ATİLA,Yüksel, A., Yanık, a., AYAZLAR, r.,2015,
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Yolun Başı: Doktora Derecesi,YÜKSEL ATİLA,Yüksel, A., Yanık, A., Ayazlar, R,2015,
Trust, Tourism Development and Planning , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Centrally Formulated Tourism Development Plans: Evaluations, Attitudes, and Behaviors of Excluded Community Members,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,GÜZEL BERRİN,İŞÇİ CEREN,Nunkoo, R., Stephen, S.L.J.,2015,978-0-415-82601-3
Creating experience value in tourism , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Co-creation of value through social media: How?,YÜKSEL ATİLA,YANIK AKAN,Prebensen, N., Uysal, M. Chen, J.,2014,
Trust Planning and Development , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),“Centrally formulated tourism development plans: Evaluations, attitudes and behaviors of excluded community members”,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,Nunkoo,. J & Smith, Eds,2014,
Tourist satisfaction and complaining behavior , , ,,YÜKSEL ATİLLA,,2008,978-1-60456-002-2
Turizm İlkeler ve Yönetim , , ,,YÜKSEL ATİLLA,,2004,975-6486-70-8
Journal of Travel and Tourism Marketing , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2023
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2023
Travel and Hotel Management , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2019
Heritage Tourism Destinations Preservation communication and development , Kitap , Editör,2016
Int Journal of SAFETY AND security in Tourism , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016
Tourism Analysis , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016
TOURISMOS An International Multidisciplinary Refereed Journal of Tourism , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016
Asia Pacific Journal of Innovationin Hospitality and Tourism , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016
Journal of Hospitality and Tourism Research , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016
Journal of Travel and Tourism Marketing , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016
Seyahat ve Otel İşletmeciliği dergisi , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016
International Journal of Management Perspectives , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2015
Advances in Hospitality and Tourism Research , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2015
International Journal of Research in Tourism and Hospitality , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2015
Journal of Travel and Tourism Research , Dergi , Editör,2015
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Kavramlar Analizler Araştırmalar , Kitap , Editör,2015
Journal of Contemporary Hospitality Research , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2014
Journal of Travel and Tourism Marketing , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2013
Scandinavian Journal of Hospitality Research , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm,
Annals of Tourism Research , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm,
Tourism Management , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm,
Seyahat ve Otel İşletmeciliği , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm,
Anatolia , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm,
Journal of Hospitality and Tourism Research , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm,
Journal of Travel and Tourism Marketing , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm,
Tourism Analysis , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm,
Turizmde Türkçenin Korunması Projesi
Dünyanın diğer ülkeleriyle sosyal, ekonomik ve siyasi etkileşimde bulunan her ülkenin dili diğer ülkelerin dillerinden etkilenmektedir. Bu etkilenme sonucu, yabancı dillerden terim anlamlı kelimelerin ödünç alınması söz konusu olmaktadır. Yapısı itibariyle diğer ülkelerle etkileşimin en yüksek düzeyde gerçekleştiği sektör olması nedeniyle turizm sektörü, yabancı dillerden geçip günlük kullanımın bir parçası olan terimlerin sıklıkla rastlandığı bir sektördür. Türkçe, genel olarak Arapça, Farsça gibi tarihsel bağlardan kaynaklanan kelime geçişlerinin yanında jeopolitik konumu dolayısıyla batısındaki ülkelerin dillerinden de ödünçlenen kelimelerin mevcut olduğu bir dildir. Turizm sektöründe ise, sektörün gelişimini yönlendiren ülkelerin (genellikle Kuzey Amerika ve Avrupa ülkeleri) dillerinden geçmiş terimler, sektörde Türkçenin etkili ve yaygın kullanımını olumsuz etkilemektedir. Küresel temelde Türkiye'nin sektörün önemli bileşenlerinden birisi olduğu düşünüldüğünde, yerleşik Türkçe kelimelerin kullanılmasının doğru olacağı düşüncesinden hareketle, Türk Dil Kurumu ve turizm sektörü paydaşları tarafından ortak Türkçe terimlerin kullanılması ve yaygınlaştırılması amacıyla “Türkçe Turizm Sözlüğü” hazırlanmasına yönelik bir projeye başlanmıştır. Proje kapsamında, öncelikle alanla ilgili bir terim havuzu oluşturulacak ve Türk Dil Kurumu sözlük hazırlama ilkelerine göre bu terimler tanımlanacaktır. Daha sonra turizm sektöründe yabancı dillerden geçerek kullanılan ve Türkçe karşılığı olmayan terimlere tüm turizm paydaşlarının desteğiyle Türkçe karşılıklar üretilecektir. Tanımlanan ve karşılıkları verilen terimler hem basılı hem çevrim içi platformda yayınlanacaktır. Projenin son aşamasında ise, sözlükte yer alan terimlerin kullanımının yaygınlaşması ve Turizm Sektöründe Türkçenin kullanımı ve korunmasının sürdürülebilmesi için tüm paydaşların katkısıyla çeşitli etkinlikler düzenlenecektir. , 22.02.2020
Sinemaya Gidiyoruz Projesi
, 08.06.2015