1988-1992 | Lisans | Dokuz Eylül Üniversitesi | Aydın Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Yüksekokulu Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Pr. |
1996-1997 | Yüksek Lisans | University Of Wales, Cardiff | Tourism Management |
1997-2000 | Doktora | Sheffield Hallam University | Leisure And Food Management |
İngilizce | 2002 Güz | ÜDS | 97 |
1994-2015 | PROFESÖR | Adnan Menderes Üniversitesi | Adnan Menderes Üniversitesi Didim Meslek Yüksekokulu İktisadi Ve İdari Programlar Bölümü |
2009- | PROFESÖR | Adnan Menderes Üniversitesi | Adnan Menderes Üniversitesi Turizm Fakültesi Yiyecek Ve İçecek İşletmeciliği Bölümü Yiyecek İçecek İşletmeciliği Anabilim Dalı |
2005-2015 | MYO/Yüksekokul Müdürü | Adnan Menderes Üniversitesi | |
2012- | Bölüm Başkanı | Adnan Menderes Üniversitesi | |
2015- | Dekan vekili | Adnan Menderes Üniversitesi | |
2007 Tamamlandı TezMerkezi |
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Yüksek Lisans - Ozan E. Çevresel Etkenler ve Duygusal İmaj:Turistlerin Alışverişte Yakınlaşma/Uzaklaşma Davranışlarına etkileri |
2008 Tamamlandı TezMerkezi |
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Doktora - Elvan K. Müşteri bağlılığının nedenleri ve sonuçları: Aktif seyahatçiler örneği |
2010 Tamamlandı TezMerkezi |
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm Ana Bilim Dalı |
Doktora - Yasin B. Turizm pazarlamasında görsel ve yazılı tanıtım materyali içeriğinin satın alma niyetine etkileri: Eksik bilgiye dayalı çıkarım yaklaşımı |
2011 Tamamlandı TezMerkezi |
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Doktora - Uğur K. Şikayet yönetimi: Müşteri işgören etkileşiminde sözsüz iletişim |
2011 Tamamlandı TezMerkezi |
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Yüksek Lisans - Reyhan A. Elektronik satın almada web sitesi özelliklerinin bilişsel çelişki üzerine etkisi |
2012 Tamamlandı TezMerkezi |
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Doktora - Burak M. Alan algısının turistlerin yemek deneyimi memnuniyetine etkileri |
2014 Tamamlandı TezMerkezi |
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Doktora - Akan Y. Yeni medya kullanımındaki akış deneyiminin risk algısı ve online turistik satın alma niyetine etkisi |
2015 Tamamlandı TezMerkezi |
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Yüksek Lisans - Duygu Ş. Restoranlarda deneyimsel pazarlama müşteri memnuniyeti üzerinde gıda hizmet endüstrilerinin etkisi |
2016 Tamamlandı TezMerkezi |
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Doktora - Ceren İ. Duyusal metaforik tanıtımın ön deneyim, reklam tutumu ve satın alma niyetine etkisi: Akış deneyimi yaklaşımı |
2019 Tamamlandı TezMerkezi |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Yüksek Lisans - Oğuz Han H. Yiyecek içecek işletmelerinde uyku yoksunluğunun çalışanların iş memnuniyetine ve işe bağlılığına etkisi |
2024 Devam Ediyor TezMerkezi |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Yüksek Lisans - Canan A. BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN ÖZNESİ ve NESNESİ OLARAK ARAŞTIRMA EYLEMİ: METAFORİK BİR BAKIŞ |
2024 Tamamlandı TezMerkezi |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Yüksek Lisans - Canan A. Bilimsel araştırmaların öznesi ve nesnesi olarak araştırma eylemi: Metaforik bir bakış |
2024 Tamamlandı TezMerkezi |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Yüksek Lisans - Yunus K. Sosyal fizik kaygısının hedonik, liminoid, organik ve sezgisel yeme tutumlarıyla ilişkisi |
2024 Tamamlandı TezMerkezi |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
Yüksek Lisans - Selçuk Ç. TEORİ-PRATİK BOŞLUĞU VE KADIN ÇALIŞANLARIN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR: SİSTEMATİK VE NİTEL BİR İNCELEME |
2014-2015-Lisans | Research methods |
2015-2016-Yüksek Lisans | Dünya mutfakları |
2015-2016-Yüksek Lisans | Blog hazırlama ve Reklamcılık |
2015-2016-Lisans | TÜKETİCİ davranışları |
2015-2016-Lisans | Çevresel Psikoloji |
2015-2016-Lisans | Pazarlama |
2015-2016-Lisans | Kritik Düşünme |
2015-2016-Lisans | SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
2018-2019-Önlisans | Travel Blogging |
2018-2019-Önlisans | Talent Management |
2019-2020-Lisans | Pazarlama Yönetimi |
2019-2020-Lisans | Kritik Düşünme |
2019-2020-Lisans | Yiyecek İçecek Yönetimi |
2020-2021-Lisans | Destinasyon ve Marka |
2020-2021-Yüksek Lisans | Yiyecek İçecek Sektöründe pazarlama stratejileri |
2020-2021-Yüksek Lisans | Yiyecekİçecek pazarlaması |
2020-2021-Yüksek Lisans | Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
2020-2021-Lisans | Müşteri ilişkileri yönetimi |
2020-2021-Lisans | duyusal pazarlama |
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı | Turizm | Turizm Pazarlaması Turizm Planlaması Otel İşletmeciliği |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Klasik İnsan-Kuantum İnsan-4: Yeni Materyalizm ve Gerçeklik,1,2023 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Klasik İnsan-Kuantum İnsan-3: Gerçeklik Tüneli,1,2023 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Daha İyi Bilim için Daha Çok Edebiyat,1,2022 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Klasik İnsan/Kuantum İnsan: Süreklilik-Süreksizlik, Belirlenimsellik- Belirlenemezlik, Kesinlik-Kesinsizlik, Zorunluluk-Olumsallık -1,6,2022 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Klasik İnsan/Kuantum İnsan- 2: Materyalizm-İdealizm, Atomizm-Holizm, Nedensellik-Eşzamanlılık, Rasyonellik - İrrasyonellik, Beden-Zihin, Bağımsızlık- Bağlantısallık,12,2022 |
Hakemli , Noja Gratiela, Cristea Mirela, YÜKSEL ATİLA , Brexit Spillovers through International Trade and Foreign Investment: Empirical Evidence from EU-27 and the UK,6,2021 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Bilincin Akademik Gelişiminde Seyr-ü Süluk: Yakaza - Uyanış - Özgürlük,1,2021 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Metamorfoz: Akademide Üç Kere Doğmak,6,2021 |
Hakemli , Gratiela Noja, Mirella Christie, YÜKSEL ATİLA , Brexit Spillovers through International Trade and Foreign Investment?,1,2020 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Naming the Game of Plutocracy in Tourism and in its Research: A Critique,1,2020 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Pozitivist-Ampirik Araştırmalarda İnsan: Yanıltmacanın Dünü, Bugünü ve Yarını - 2,1,2020 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Pozitivist-Ampirik Araştırmalarda İnsan: Yanıltmacanın Dünü, Bugünü ve Yarını - 1,1,2020 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Turizm araştırmalarında yanılsamalar,5,2019 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Gastronomi ne değildir?,1,2019 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , gerçek gastronomi ne değildir,12,2018 |
Hakemli , Noja Gratiela,Cristea Mirela,YÜKSEL ATİLA,Panzaru ciprian,Dracea Mihaela , Migrants role in enhancing the economic development ofhost countries. empirical evidence from europe,,2018 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Doğru bilinen yanlışlar serisi 3: Ortalama ve normal dağılım rehaveti,12,2018 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Doğru Bilinen yanlışlar serisi 2: Hipotez test etmek ve doğrulamak,6,2018 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Kimin için yazmak,1,2018 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,ÇULHA OSMAN , An Assessment of the Acceptance of Government-IssuedTourism Strategies: A Case of Tourism Students,1,2018 |
Hakemli , ARSLAN AYAZLAR REYHAN,YÜKSEL ATİLA , Flow experience in paragliding: Effects on experience and life satisfaction,12,2018 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,ÇULHA OSMAN , An Assessment of the Acceptance of Government-Issued Tourism Strategies: A Case of Tourism Students,4,2017 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , A critique of response bias in the tourism, travel and hospitality research,4,2017 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,KAYACAN MUSTAFA,YILMAZ ALİ İZZET , Appeals in destination promotion: A comparison between tour operators’ e-catalogues and the official website of Turkish NTO,8,2014 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YANIK AKAN , Nullius in Verba: Hakikati Bul,10,2017 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,TUFAN EKREM , An Analysis of “Publication Bias” in the Travel, Tourism and Hospitality Research,10,2017 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Uyku Biyolojik Ritim ve Kimya Tüketicilerin Bilişsel ve Duygusal Fonksiyonları Üzerine Etkileri,1,2016 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Tatil Sağlık ve İş Performansı Travma ya da Tedavi,4,2016 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,Kılınç, Uğur,YÜKSEL FİSUN , Türk ve Hollandalı Otel Müşterilerinin Şikayet Davranışları Farklar ve Benzerlikler,,2016 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN , Ministers statements a policy implementation instrument for sustainable tourism J,,2012 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Measurement and Management issues in costomer satisfaction research critique and research agenda part 2,,2016 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Market segmentation based on tourists dining preferences,,2016 |
Hakemli , YÜKSEL FİSUN,YÜKSEL ATİLA , Perceived risks A comparison between daily trips bought from local travel agencies whilst on vacation,,2016 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Managing customer satisfaction and retention A case of tourist destinations Turkey,1,2001 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , The expectancy disconfirmation paradigm a critique,1,2003 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,mike rimmington , Customer satisfaction measurement,,1999 |
Hakemli , YÜKSEL FİSUN,Bramwell Bill,YÜKSEL ATİLA , Stakeholder interviews and tourism planning at Pamukkale Turkey,,2012 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Measurement of tourist satisfaction with restaurant services A segment based approach,1,2003 |
Hakemli , BİLİM YASİN,YÜKSEL ATİLA , Turistlerin Bilgi İhityaç Yönleri ve Reklam Çekiciliklerine Verdikleri Tepkilerin Davranışsal Niyete Etkisi Rasyonel ve Duygusal Yaklaşımların İncelenmesi,9,2015 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Su ve sürdürülebilirlik,5,2014 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Bilimsel Yayınların Bulguları Şüpheden Uzak mı,1,2015 |
Hakemli , BİLİM YASİN,YÜKSEL ATİLA , Turistlerin Bilgi İhtiyaç Yönleri ve Reklam Çekiciliklerine Verdikleri Tepkilerin Davranışsal Niyete Etkisi Rasyonel ve Duygusal Yaklaşımların İncelenmesi,12,2015 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,BİLİM YASİN,YÜKSEL FİSUN , Customers assessment of destination advertisement with incomplete information Interactions among inferences attitudes and purchase intentions,,2014 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,mustafa kayacan,ali izzet yılmaz , Appeals in Destination Promotion A comparison between Tour Operators e catalogues and the official website of Turkish NTO J 12 1 55 69,,2014 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Postcards as affective image makers An idle agent in destination marketing,6,2007 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Shopping risk perceptions Effects on tourists emotions satisfaction and expressed loyalty intentions,6,2007 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Tourist shopping habitat Effects on emotions shopping value and behaviours,2,2007 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Centralized and decentralized tourism governance in Turkey,10,2005 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Perceived Clientelism Effects On Residents Evaluation of Municipal Services and Their Intentions for Participation in Tourism Development Projects,3,2008 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Shopping experience evaluation a case of domestic and international visitors,12,2004 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Managing relations in a learning model for bringing destinations in need of assistance into contact with good practice,10,2005 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA , Writing publishable papers,8,2003 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,BİLİM YASİN,YÜKSEL FİSUN , Destination attachment Effects on customer satisfaction and cognitive affective and conative loyalty,4,2010 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN , Ministers statements a policy implementation instrument for sustainable tourism,5,2012 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN , Cross national analysis of hotel customers attitudes toward complaining and their complaining behaviours,2,2006 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,BİLİM YASİN,YÜKSEL FİSUN , Customers assessment of destination advertisement with incomplete information Interactions among inferences attitudes and purchase intentions,,2014 |
Hakemli , ARSLAN AYAZLAR REYHAN,YÜKSEL ATİLA , Web Sitesi Kalitesi Risk ve Güven Bilişsel Çelişki ve Tüketim Sonrası Davranışlar Üzerine Etkileri,1,2012 |
Hakemli , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN , Ministers’ Statements: A Policy Implementation Instrument for Sustainable Tourism?,5,2012 |
Ulusal , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,22. ulusal turizm kongresi,01.12.2022 Erişim Linki |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA, Noja Gratiela, Cristea Mirela,Restarting tourism, travel and hospitality: The day after,23.05.2021 Erişim Linki |
Uluslararası , Tam metin bildiri , Noja Gratiela,Cristea Mirela,YÜKSEL ATİLA,Current economic trends in emerging and developing countries conference, TIMDED 2019,29.12.2019 |
Uluslararası , Tam metin bildiri , Noja Gratiela,Cristea Mirela,YÜKSEL ATİLA,3 International Applied social sciences,29.12.2019 |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,4. ınternational congress city tourism,29.12.2019 |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,-digit 19 International congress on digital tourism, |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,Noja Gratiela,Cristea Mirela,I-digit 19,29.12.2019 |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,C-iasos 2019 3. International applied social sciences,30.12.2019 |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,TUFAN EKREM,Conferinta Ştiintifica Internationala”Competitivitate şi Inovare în Economia Cunoşaterii”,25.12.2019 Erişim Linki |
Uluslararası , Tam metin bildiri , TUFAN EKREM,YÜKSEL ATİLA,Eriş Funda,Taştan Aydan,Knowledge Based Sustainable Economic Development Symposium (ERAZ 2018),06.11.2018 Erişim Linki |
Uluslararası , Özet bildiri , YÜKSEL ATİLA,Noja Gratiela,Cristea Mirela,ICONec Conference,30.11.2017 |
Uluslararası , Özet bildiri , YÜKSEL ATİLA,aydemir ay,cansel aril,EKİZ HAKTAN ERDOĞAN,advances in hospitality and tourism marketing,30.07.2017 |
Uluslararası , Tam metin bildiri , TUFAN EKREM,YÜKSEL ATİLA,Mermerci Begüm Bahar,3rdInternational Scientific Conference: Knowledge Based Sustainable Economic Development, ERAZ,13.06.2017 Erişim Linki |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,8th iCONec Conference,29.10.2016 Erişim Linki |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,5th ınternational Msphere conference,29.10.2016 Erişim Linki |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,International conference on tourism dynamics and trends,09.05.2016 |
Uluslararası , Özet bildiri , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,Changing Asian Consumption Patterns and Emerging Dilemmas: A New Research Agenda for the Next Practice in Tourism and Hospitality, Guangzhou, China.,02.12.2013 |
Uluslararası , Davetli konuşmacı , YÜKSEL ATİLA,Heritage Tourism and Hospitality Conference, Pre-Conference Event speech, |
Uluslararası , Tam metin bildiri , YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,Changing Asian Consumption Patterns and Emerging Dilemmas,31.12.2013 |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Yeni perspektifler , Bilimsel Kitap , Tümü,,YÜKSEL ATİLA, GEGEZ AHMET ERCAN, KOÇ ERDOĞAN, SIĞRI ÜNSAL, ALTUNIŞIK REMZİ,,2022,978 975 02 8063 4 |
Turizm ve Kültürel Miras eğitimi , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Lisans düzeyinde turizm eğitimi: Görkemli sefalet,YÜKSEL ATİLA,Hakan Sezerel,2021,978-625-7333-43-6 |
Contemporary Issues in Social Science (Contemporary Studies in Economic and Financial Analysis, , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),"How Are Immigrants Advancing on the European Labor Market? The Case of Spain",,Noja Gratiela, Cristea Mirela, YÜKSEL ATİLA,Grima, S., Özen, E. and Boz, H.,2021,978-1-80043-931-3 |
Turizm Güvenliği , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Turizm Endüstrisinde Güvenliğin Psikolojisi ve Terörizm Bağlamında Proaktif Güvenlik Anlayışının Önemi,YANIK AKAN, YÜKSEL ATİLA,Dündar Yusuf; Bahar, Ozan,2020,978-625-7045-49-0 |
TURİZM GÜVENLİĞİ , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Turizm Endüstrisinde Güvenliğin Psikolojisi ve Terörizm Bağlamında Proaktif Güvenlik Anlayışının Önemi,YANIK AKAN,YÜKSEL ATİLA,Yusuf Dündar, Ozan Bahar,2020,978-625-7045-49-0 |
Shaping Humanistic Perspective for the Tourism , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),The Truths about Conventional Tourism and its Scientism: A Humanistic Critique.,YÜKSEL ATİLA,Lucia M. D. Pettiano, D. (Eds),2020,111 |
Emotional Intelligence in tourism and hospitality , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Mystery of spiritual intelligence: predictions, prophecies and possibilities,YÜKSEL ATİLA,Erdogan Koc,2019,978 1 78639 831 4 |
Androgoji ve İş Dünyası: Yetişkinler Eğitimde , Bilimsel Kitap , Tümü,,YÜKSEL ATİLA,,2019,978-605-254-080-0 |
Aykırı: Bilimsel Araştırmalarda Yanılsamalar , Bilimsel Kitap , Tümü,,YÜKSEL ATİLA,,2018,978-605-254-008-04 |
Creating Experience Value in Tourism , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Co-creation of Value and Social Media: How?,YÜKSEL ATİLA,YANIK AKAN,Prebensen Nina K., Chen Joseph S., Uysal Muzaffer,2018,978-1-78064-348-9 |
Developments in Social Sciences , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Experience- Based Tourism Marketing Approaches,İŞÇİ CEREN,YÜKSEL ATİLA,Efe, R., Penkova, R., Wendt, J.A., Saparov, K.T., Berdenov, J.G.,,2017,978-954-07-4343-1 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Bilimsel Kitap , Tümü,,YÜKSEL ATİLA,YANIK AKAN,ARSLAN AYAZLAR REYHAN,,2015,978-975-02-3391-3 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Kavramlar Analizler Araştırmalar , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Araştırmada Soru sormak ve yanıt almak : Yanıtlama Psikolojisi,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,Atila Yüksel, Akan Yanık, Reyhan Ayazlar,2015, |
Trust Tourism Development and Planning , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Centrally formulated tourism development plans: evaluations, attitudes, and behaviors of excluded community members,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,GÜZEL BERRİN,İŞÇİ CEREN,Nunkoo, Robin; Smith, Stephen L. J. ,2015, |
Bilimsel araştırma yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Araştırma: Neden?,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,Yüksel, A., Yanık, A. Ayazlar, R.,2015, |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Araştırmada soru sormak ve yanıt almak üzere: Yanıtlama Psikolojisi,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,Yüksel, A., Yanık, A. Ayazlar, R.,2015, |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Bilimsel Dergilerde Değerlendirme: Hakemler neden görev alır?,YÜKSEL ATİLA,Aydın Rabia,Yüksel, A., Yanık, A., Ayazlar, R.,2015, |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Belirsizliğin Bilimi Turizm,YÜKSEL ATİLA,Yüksel, A., Yanık, A., Ayazlar, R.,2015, |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Bilim, öznenin nesnesyle ilişkisi,YÜKSEL ATİLA,Yüksel, A., Yanık, a., AYAZLAR, r.,2015, |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Yolun Başı: Doktora Derecesi,YÜKSEL ATİLA,Yüksel, A., Yanık, A., Ayazlar, R,2015, |
Trust, Tourism Development and Planning , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),Centrally Formulated Tourism Development Plans: Evaluations, Attitudes, and Behaviors of Excluded Community Members,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,GÜZEL BERRİN,İŞÇİ CEREN,Nunkoo, R., Stephen, S.L.J.,2015,978-0-415-82601-3 |
Creating experience value in tourism , Ders Kitabı , Bölüm(ler),Co-creation of value through social media: How?,YÜKSEL ATİLA,YANIK AKAN,Prebensen, N., Uysal, M. Chen, J.,2014, |
Trust Planning and Development , Bilimsel Kitap , Bölüm(ler),“Centrally formulated tourism development plans: Evaluations, attitudes and behaviors of excluded community members”,YÜKSEL ATİLA,YÜKSEL FİSUN,ÇULHA OSMAN,Nunkoo,. J & Smith, Eds,2014, |
Tourist satisfaction and complaining behavior , , ,,YÜKSEL ATİLLA,,2008,978-1-60456-002-2 |
Turizm İlkeler ve Yönetim , , ,,YÜKSEL ATİLLA,,2004,975-6486-70-8 |
Journal of Travel and Tourism Marketing , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2023 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2023 |
Travel and Hotel Management , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2019 |
Heritage Tourism Destinations Preservation communication and development , Kitap , Editör,2016 |
Int Journal of SAFETY AND security in Tourism , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016 |
Tourism Analysis , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016 |
TOURISMOS An International Multidisciplinary Refereed Journal of Tourism , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016 |
Asia Pacific Journal of Innovationin Hospitality and Tourism , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016 |
Journal of Hospitality and Tourism Research , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016 |
Journal of Travel and Tourism Marketing , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği dergisi , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2016 |
International Journal of Management Perspectives , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2015 |
Advances in Hospitality and Tourism Research , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2015 |
International Journal of Research in Tourism and Hospitality , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2015 |
Journal of Travel and Tourism Research , Dergi , Editör,2015 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Kavramlar Analizler Araştırmalar , Kitap , Editör,2015 |
Journal of Contemporary Hospitality Research , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2014 |
Journal of Travel and Tourism Marketing , Dergi , Yayın Kurulu Üyeliği,2013 |
Scandinavian Journal of Hospitality Research , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm, |
Annals of Tourism Research , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm, |
Tourism Management , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm, |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm, |
Anatolia , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm, |
Journal of Hospitality and Tourism Research , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm, |
Journal of Travel and Tourism Marketing , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm, |
Tourism Analysis , Dergi , Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Turizm, |
Turizmde Türkçenin Korunması Projesi Dünyanın diğer ülkeleriyle sosyal, ekonomik ve siyasi etkileşimde bulunan her ülkenin dili diğer ülkelerin dillerinden etkilenmektedir. Bu etkilenme sonucu, yabancı dillerden terim anlamlı kelimelerin ödünç alınması söz konusu olmaktadır. Yapısı itibariyle diğer ülkelerle etkileşimin en yüksek düzeyde gerçekleştiği sektör olması nedeniyle turizm sektörü, yabancı dillerden geçip günlük kullanımın bir parçası olan terimlerin sıklıkla rastlandığı bir sektördür. Türkçe, genel olarak Arapça, Farsça gibi tarihsel bağlardan kaynaklanan kelime geçişlerinin yanında jeopolitik konumu dolayısıyla batısındaki ülkelerin dillerinden de ödünçlenen kelimelerin mevcut olduğu bir dildir. Turizm sektöründe ise, sektörün gelişimini yönlendiren ülkelerin (genellikle Kuzey Amerika ve Avrupa ülkeleri) dillerinden geçmiş terimler, sektörde Türkçenin etkili ve yaygın kullanımını olumsuz etkilemektedir. Küresel temelde Türkiye'nin sektörün önemli bileşenlerinden birisi olduğu düşünüldüğünde, yerleşik Türkçe kelimelerin kullanılmasının doğru olacağı düşüncesinden hareketle, Türk Dil Kurumu ve turizm sektörü paydaşları tarafından ortak Türkçe terimlerin kullanılması ve yaygınlaştırılması amacıyla “Türkçe Turizm Sözlüğü” hazırlanmasına yönelik bir projeye başlanmıştır. Proje kapsamında, öncelikle alanla ilgili bir terim havuzu oluşturulacak ve Türk Dil Kurumu sözlük hazırlama ilkelerine göre bu terimler tanımlanacaktır. Daha sonra turizm sektöründe yabancı dillerden geçerek kullanılan ve Türkçe karşılığı olmayan terimlere tüm turizm paydaşlarının desteğiyle Türkçe karşılıklar üretilecektir. Tanımlanan ve karşılıkları verilen terimler hem basılı hem çevrim içi platformda yayınlanacaktır. Projenin son aşamasında ise, sözlükte yer alan terimlerin kullanımının yaygınlaşması ve Turizm Sektöründe Türkçenin kullanımı ve korunmasının sürdürülebilmesi için tüm paydaşların katkısıyla çeşitli etkinlikler düzenlenecektir. , 22.02.2020 |
Sinemaya Gidiyoruz Projesi , 08.06.2015 |